ZAKAJ JE KONDICIJSKA PRIPRAVA V UMETNOSTNEM DRSANJU TAKO ZELO POMEMBNA?

Kondicijska priprava je zelo pomembna pri kateremkoli športu. Ker že celo življenje posvečam vso svojo pozornost umetnostnemu drsanju, pa naj bo še ta blog v tej smeri, saj bom tako najlažje opisala svoje izkušnje. Ste se kdaj zjutraj zbudili in ste imeli grozne bolečine v mišicah in ste že v naprej vedeli, da danes ne bo ravno najboljši dan za trening? Ste kdaj prišli na jutranji trening in vam telo enostavno ni delalo tako kot bi moralo? Ste imeli kdaj občutek, da če danes res daste v trening vso svojo energijo, da naslednji dan ne boste mogli trenirati kot bi želeli? Ste imeli kdaj občutek, da na kondicijskih treningih delate nekaj česar ”ne potrebujete” za drsanje? Ste že kdaj bili na tekmovanju in ste prepričani, da bi rezultat bil boljši, če bi bili le malo bolj kondicijsko pripravljeni? No, sama sem vse to doživela že neštetokrat. In po vseh teh letih sem spoznala kaj mi pomaga.

Naj vam povem malo več o sebi. Umetnostno drsanje treniram že več kot 20 let. Odkar pomnim sem imela velike težave odpeljati dolgi program. Problemi so se večali, ko sem začela oteževati tehnične elemente v dolgem programu. Na tekmovanjih mi je po navadi zmanjkalo energije za popolno izvedbo tehničnih elementov proti koncu programa in izvedbo koreografije na takšen način in s toliko energije kot sem jo izvajala, ko sem bila spočita. Ko sem pogledala posnetek tekmovanja sem vedela, da lahko opravim veliko bolje in nikoli nisem bila zadovoljna z narejenim (tehnično ali koreografsko). Vedno sem si želela imeti dovolj kondicije in energije, da bi program zgledal popolno predvsem v koreografskem smislu od začetka do konca. V sezoni 2014/2015 sem se počutila pripravljeno kot še nikoli. Predvsem v drugi polovici drsalne sezone sem bila dovolj kondicijsko pripravljena, da sem lahko opravila zadane treninge. Ker utrujenost ni bila večji problem, smo se lahko držali zastavljenega plana. Tekmovanja so bila uspešna, kar sem tudi pripisovala boljši pripravljenosti. Kar nekajkrat sem presegla točke tehničnih elementov, ki so me kvalificirale na svetovno prvenstvo. Komaj sem čakala nastop na SP, saj sem vedela kako dobro smo delali in kako dobro sem bila pripravljena. Tako kratki kot dolgi program sta bila odlična, saj sem naredila vse skokovne elemente. Najbolj pa me je presenetilo, kako sem se počutila po dolgem programu. Tako dobro še programa nikoli nisem odvozila, kar je pomenilo, da sem porabila ogromno energije in mi je je na koncu programa povsem zmanjkalo. In to na SP! Zadnja minuta je bila najtežja minuta v mojem življenju. Namesto, da bi se lahko veselila in do konca drsala program z vso energijo (za mano je bil 100% odpeljan program s 5 trojnimi skoki in 2 dvojnima Axloma), pa sem le upala, da bo čim prej konec. Še nekaj časa po programu se zaradi izčrpanosti nekako nisem zavedla, kaj sem dosegla. Takrat sem si rekla: NIKOLI VEČ. Ne vete o čem govorim? Poglejte si posnetek: https://www.youtube.com/watch?v=eQCf5ixY_2Y

Res si želim biti bolj kondicijsko pripravljena. In naslednjo leto smo začeli z drugačnimi vrstami in večjim številom kondicijskih treningov.

unnamed-1

Začeti je vedno težko. Ko spremeniš način treniranja potrebuješ kar nekaj časa, da se navadiš. Ko prebrodiš prvo krizo, se zaveš koliko ti takšni treningi zares pomagajo. Zagotovo ste že kdaj doživeli val energije predvsem po prostem dnevu? Ko se počutite neverjetno eksplozivno in kot da ste kar naenkrat zelo dobro kondicijsko pripravljeni. Ja, za takšne dneve se tako trudimo in ta val energije si želimo predvsem na tekmovanjih. Ugotovila sem, da je najbolj pomembna splošna moč. Se vam zdi, da pri umetnostnem drsanju moč rok ni pomembna, saj vendar skačemo z nogami? Zelo se motite! Sama sem zelo dolgo bila takšnega mnenja (ja, seveda sem delala sklece in različne vaje z elastičnimi trakovi tudi za roke, vendar je tega bilo očitno veliko premalo in premalo zahtevno). Kaj pomeni imeti močne roke in seveda trup, sem ugotovila šele v letošnji sezoni (2016/2017). Skoki so veliko bolj stabilni in ravni. Koreografijo programa izvajam veliko lažje in z več energije. Prijemi nog v piruetah so veliko boljši in hitrejši. V zadnjih minutah programa, ko so mišice na nogah že zelo utrujene, mi ravno roke dajo tisto potrebno energijo. In šele na začetku sezone smo! Komaj čakam, da vidim kam lahko pridem do druge polovice sezone. Vedeti moramo, da drsalci skačemo in drsamo tudi z rokami. Ko sem bolje kondicijsko pripravljena, veliko lažje treniram tudi v jutranjih urah. Vse aktivnosti na ledu me ne utrudijo več v takšni meri, kot so me. Treningi so veliko bolj produktivni. Trenirati z bolečinami v mišicah postane manjši problem. Poleg tega so bolečine sčasoma blažje in vedno manj jih je. Telo je pripravljeno narediti več zelo intenzivnih treningov na teden, kar pomeni trenirati na višjem nivoju in posledično hitreje napredovati.

Ko se zavemo, da treniramo na dolgi rok in, da pridejo rezultati z zamikom, je veliko lažje na vsakem treningu dati vse od sebe. Vsak trening je pomemben. Ne sme nas biti strah se utruditi, vsak trening moramo narediti več, kot smo si mislili, da lahko in se tako sami nagradimo – z uspešnim delom. Iti preko svojih meja in narediti več, kot smo si kdajkoli mislili, da lahko, to je užitek doživeti in to privoščim vsakomur.

Kondicijska priprava je zelo pomembna. Poleg tega pa je pomembnih še veliko drugih dejavnikov, ki vplivajo na vsak trening. O tem pa v kakšnem drugem blogu. Upam, da boste pomembnost prave kondicijske pripravljenosti odkrili prej kot jaz, zelo pa sem hvaležna svojima kondicijskima trenerjema Marinu Bašiću in Aneju Wagnerju, ki skrbita za mojo pripravljenost, saj z njuno pomočjo vem, da mojemu napredku ni konca.

Bolje pozno kot nikoli. V naslednjem blogu pa več o tem, kaj umetnostni drsalci potrebujemo za dobro kondicijsko pripravljenost.

 

Leave a Reply

