SPREMINJANJE PREHRANE

Se večino časa slabo počutiš in si brez energije zaradi vseh obveznosti in treningov? Si kdaj pomislil, da v veliki meri na to vpliva tudi tvoja prehrana? Bi rad imel več energije in bil boljše volje? Potem prosim, da nadaljuješ z branjem. 🙂

wp_20160405_001

 

Vse kar bom napisala bo napisano iz lastnih izkušenj. Mislim, da vsi veste, da sem tudi sama nekoč hodila v osnovno šolo in kasneje v srednjo, zraven pa redno trenirala vsak dan. Če zdaj pomislim za nazaj, pojma nimam kako mi je vse to uspevalo, saj trenutno večino časa in energije usmerim samo v drsanje in je povsem izčrpajoče. Pa vendarle sem. In vse tisto, kar se je dogajalo takrat, me je danes pripeljalo do tu kjer sem. Velikokrat sem se počutila utrujeno, brez energije in celo brez volje do drsanja, pa sem nekako vseeno stisnila zobe in naredila trening. Mislim, da vam je znano. Takrat pa seveda nisem niti pb. vedela toliko o regeneraciji, prehrani, mentalnem treningu in še marsičem, kot vem danes. Mislim, da bi vse skupaj vendarle lahko bilo malo lažje, če bi že takrat imela to znanje. In ravno zato vam želim nekako pomagati ”spregledati” kaj vse lahko vpliva na vašo pripravljenost, počutje in regeneracijo. PREHRANA. V zelo veliki meri! Verjemite mi.

Sama nikoli nisem imela problemov z odvečnimi kilogrami, tako da to ni bil moj primarni razlog za spremembo prehrane. In pomembno je, da tudi vaš ni, saj potem na to čisto drugače gledate. Ni dobro, da rečete, da nečesa ne smete ali da ti ni dovoljeno pojesti. Potem bo želja po tem samo še večja. Pomembno je, da se zavedaš, da to kar daješ v usta gradi tvoje telo, tvoje celice, tvoje mišice, notranje organe,… In, ko se sama zamislim o tem, želim, da je moje telo dobro grajeno, da prenaša vse napore treningov, da se ne poškodujem, da se lahko skoncentriram, da sem do naslednjega dneva kar se da dobro spočita in pripravljena na nove treninge. In to lahko v veliki meri dosežem s pravilno prehrano.

Pri prehrani slučajno šteješ kalorije? Ne priporočam. Sama pojem ogromno (ja, včasih preveč) in se včasih malo zamislim ali res potrebujem toliko. Očitno. Telo ti samo pove, koliko zares potrebuje. Tega pa nikakor ne smeš zamenjati z željo po sladki hrani. Pomembno je, da je ta hrana kvalitetna! Ste kdaj odprli čokolado in niste mogli nehati jesti, dokler je ni zmanjkalo? Najverjetneje ne zaradi tega, ker bi telo tako nujno potrebovalo ves ta sladkor in nezdrave maščobe. Sladkor te zasvoji in v tebi se ob užitju sladkorja sprošča hormon sreče, kar pripelje do tega, da ne nehaš jesti. No hja, to je zelo, zelo poenostavljena razlaga in globlje se ne bom spuščala. S kvalitetno, nepredelano hrano se temu lahko enostavno izognemo. Kmalu pa tudi nenadzorovane želje po ”nezdravi” hrani ne bo več.

Super se sliši, kajne? Ampak seveda ni tako enostavno. Sama že zelo dolgo pazim na svojo prehrano, predvsem sem se zamislila, ko sem imela kakšno poškodbo, sem se zjutraj po 9ih urah spanca počutila ekstremno utrujeno, sem bila ves dan brez energije in podobno. Pa me še vedno zamika kakšna sladkarija. Ampak ni hudo. Večkrat imam željo spiti mleko ali navadni jogurt, pojesti jabolko in podobno. Občutek je kar super. 🙂 Nikoli nimam slabe vesti pojesti sadje pa tudi, če je to zvečer. Ni idealno, je pa mnogo bolje od čokolade. Če zdaj pomislim, kdaj sem nazadnje jedla mlečno čokolado Milka, se sploh ne spomnim.

Pomembno je, da začneš prehrano spreminjati počasi. Je pa res, da je to zelo težko, če nimaš ustreznega znanja. Hrana, ki se mi je še pred 3 leti zdela ”zdrava”, je danes niti ne kupim več, ker vem, da ni. Pot ne bo lahka in bo predvsem zelo dolga. Ves čas se učimo.

Kaj je zares pomembno? Pri prehranjevanju se moramo vprašati naslednje:

  1. Koliko hrane pojemo? Jejte dokler niste siti, ni potrebno, da ste polni.
  2. Kaj jemo? Jejte minimalno predelane beljakovine, zelenjavo, sadje, kvalitetne ogljikove hidrate in zdrave maščobe.
  3. Kako jemo? Jejte počasi, brez motečih dejavnikov kot so televizija, telefon, računalnik ipd. Poskusite hrano resnično občutiti.
  4. Zakaj jemo? Ne jejte, ker ste zdolgočaseni, pod stresom, ker družba to od vas pričakuje ali kot nagrado (no, to včasih lahko J).
  5. Ali redno upoštevamo prve 4 točke?

To je povzeto iz: https://wagnerfit10.wordpress.com/2016/11/03/kaj-je-zares-pomembno-pri-prehrani-rekreativnih-in-poklicnih-sportnikov/ .

Za več podrobnosti o tem kaj in kdaj bi naj jedli športniki pa si preberite v članku.

Če na hitro povzamemo je pomembno, da veš zakaj izbrati kvalitetno, nepredelano hrano namesto sladkarij, hitre hrane, v naprej pripravljene hrane kupljene v trgovini in tako dalje. Poskrbimo za svoje telo in kaj ga gradi.

Naj vas ne bo strah me kontaktirati, če imate kakršnokoli vprašanje v zvezi s prehrano, kako začeti, kam se obrniti ipd.. Če bom vedela odgovor, vam bom z veseljem pomagala.

Za lažji začetek spreminjanja vaše prehrane pa sledi blog o zdravih prigrizkih, ki mislim, da so kar velik problem pri večini otrok in mladoletnikov.

 

Lep pozdrav do takrat!

 

Leave a Reply

